Regulamin
§1 Definicje
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem momika.pl, i na
odpowiednich jego podstronach, za pośrednictwem którego Kupujący może
złożyć Zamówienie. - Sprzedawca – Gabriela Ryske, prowadząca działalność gospodarczą pod
firmą „Koncept Gabriela Ryske” , NIP: 9731070304, REGON: 385706434,
zarejestrowana i widoczna w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. - Kupujący – osoba fizyczna, które ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność
do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca
osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca
Zamówienie za pośrednictwem Sklepu bądź korzystająca z funkcjonalności
Sklepu. - Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę
niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. - Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym,
zawarta na odległość w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów
na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na
odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. - Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem
Zamówienia, a która podana jest w Sklepie jako jednostka miary przy
określeniu jego ceny (cena/jednostka), także ebook lub audiobook znajdujący
się w ofercie Sklepu i zapisany w formacie cyfrowym („e-produkt”). - Karta produktu – pojedyncza podstrona Sklepu zawierająca informacje o
pojedynczym Produkcie. - Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Produktów
na podstawie wyborów Kupującego. - Konto – przydzielone danemu Kupującemu, za pomocą którego Kupujący
może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu, aktywowane dla
Kupującego w celu umożliwienia korzystania przez niego ze Sklepu. Konto
powiązane jest z imieniem i nazwiskiem oraz adresem mailowym podawanym
podczas rejestracji Kupującego. - Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem
Sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów; rodzaj Dostawy;
rodzaj Płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego, a zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. - System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i
oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także
wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą
właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia
końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo
telekomunikacyjne, potocznie określany Internetem. - Polityka prywatności – zasady przetwarzania przez Administratora Danych
Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki
Administratora Danych, która znajduje się pod adresem: momika.pl/polityka-
prywatnosci-i-cookies/ . - Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z
późniejszymi zmianami. - Ustawa o prawach konsumenta – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 roku z późniejszymi zmianami. - RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych).
§2 Warunki ogólne
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności: rodzaje i zakres usług
świadczonych przez Sprzedawcę, warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną, w tym: wymagania techniczne niezbędne do współpracy z
Systemem, którym posługuje się Sprzedawca, warunki zawierania i
rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną; tryb
postępowania reklamacyjnego. - Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym
(momika.pl/regulamin/), w sposób umożliwiający jego
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub
zapisanie na nośniku w każdej chwili. - Niniejszy Regulamin jest integralną częścią Umowy zawieranej z Kupującym.
Warunkiem zawarcia Umowy jest akceptacja niniejszego Regulaminu oraz
Polityki Prywatności przez Kupującego w toku składania Zamówienia, poprzez
zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Brak akceptacji Regulaminu
oraz potwierdzenia akceptacji Polityki Prywatności uniemożliwia dokonanie
zakupu i złożenie Zamówienia w Sklepie. - Dane kontaktowe Sprzedawcy, umożliwiające Kupującemu kontakt
ze Sprzedawcą:- adres pocztowy: Gabriela Ryske, ul. Przeworska 7/21, 04-382
Warszawa. - adres poczty elektronicznej: kontakt@momika.pl
- adres pocztowy: Gabriela Ryske, ul. Przeworska 7/21, 04-382
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i
niniejszym Regulaminem. - Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej. - Wszystkie ceny podawane przez Sprzedawcę wyrażone są̨ w polskiej walucie i
są cenami brutto (nie zawierają̨ podatku VAT). Ceny produktów nie zawierają
kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw, znajdującym się pod
adresem momika.pl/dostawa-i-zwroty. - Faktura dostarczane będzie w formie elektronicznej, na co Kupujący wyraża
zgodę. - Sprzedawca informuje o istnieniu i treści znanych mu gwarancji, udzielonych
przez osoby trzecie dla produktów oraz o sposobie ich realizacji, znajdujących
się w Sklepie. - Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z
wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie
jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią
świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na
odległość. - Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta w zakresie:
- niedozwolonych postanowień umownych,
- prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza
lokalem przedsiębiorstwa, - rękojmi za wady,
- usług świadczonych drogą elektroniczną
– stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§3 Produkty
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż:
- Produktów fizycznych – książki, gry rozwojowe, materiały edukacyjne
- Treści cyfrowych – znajdujących się w ofercie Sklepu ebook/ów lub
audiobooków zapisanych w formacie cyfrowym (dalej: e-produkty).
- Kupujący nie jest uprawniony do:
- rozpowszechniania ani wprowadzania do obrotu e-produktów w
całości lub we fragmentach, - ingerowania w zawartość e-produktów,
- publikacji, dystrybucji, powielania i kopiowania e-produktów,
- jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania e-produktów.
- rozpowszechniania ani wprowadzania do obrotu e-produktów w
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieodpowiednią konfigurację
komputera/urządzenia mobilnego Kupującego. - Z chwilą zawarcia Umowy Sprzedawca udziela Kupującemu licencji
niewyłącznej, bez ograniczeń terytorialnych, na czas trwania dostępu do e-
produktu (określonego w Karcie Produktu), i bez prawa Kupującego do
upoważnienia innej osoby do korzystania z e-produktu w zakresie uzyskanej
licencji, na następującym polu eksploatacji: w zakresie zapisu e-produktu –
poprzez wielokrotne odtwarzanie e-produktu. - Bez zgody Sprzedawcy, wyrażonej w formie dokumentowej, Kupujący
zobowiązuje się do niekorzystania z e-produktu poza zakres własnego użytku
osobistego.
§4 Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia w Sklepie można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiedniego
formularza na stronach Sklepu. - W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej
następujące kroki, z których część może być wielokrotnie powtarzana:- wybór Produktu z dostępnych w Sklepie;
- dodanie do Koszyka Produktu poprzez użycie przycisku „Dodaj do
koszyka” pokazanego wraz z ceną i opisem Produktu; - kontynuowanie zakupów lub w celu finalizacji Zamówienia przejście
do Koszyka i użycie przycisku „Przejdź do płatności”; - podanie przez Kupującego w formularzu następujących danych:
- w przypadku nowego Kupującego, który nie posiada Konta
w Sklepie: imię, nazwisko, nazwa firmy (opcjonalnie),
email, kod pocztowy, miejscowość, ulica i nr domu, numer
telefonu, NIP (opcjonalnie); - w przypadku Kupującego, który posiada Konto w Sklepie
istnieje możliwość zalogowania się do Konta poprzez
wpisanie loginu i hasła do Konta w polach dla Użytkownika,
a następnie istnieje możliwość posłużenia się danymi
poprzednio użytymi w celu złożenia Zamówienia;
- w przypadku nowego Kupującego, który nie posiada Konta
- jeśli w Koszyku znajduje się produkt fizyczny – wybór rodzaju
dostawy (rodzaju usługi przewozowej wraz z określeniem
przewoźnika i kosztu, z wymienionych w cenniku dostaw
znajdującym pod adresem psychologiadziecka.org/dostawa); - wybór rodzaju płatności;
- akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności. Akceptacja jest
niezbędna do dokonania i sfinalizowania Zamówienia; - ewentualnie wpisanie uwag do zamówienia;
- złożenie w Sklepie Zamówienia poprzez przyciśnięcie przycisku
„Kupuję i płacę”, co pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu kliknięcia w przycisk „Kupuję i
płacę” Kupujący ma możliwość modyfikacji podanych przez siebie danych
osobowych, Produktów, wybór rodzaju dostawy, wybór rodzaju płatności, a
także danych do dowodu zakupu. - Złożenie przez Kupującego Zamówienia poprzez przyciśnięcie przycisku
„Kupuję i płacę” stanowi oświadczenie woli Kupującego zawarcia ze
Sprzedawcą umowy. - Czas realizacji Zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej
autoryzacji płatności, a w przypadku wyboru przez Kupującego sposobu
płatności przelewem lub kartą płatniczą – od uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy. Wysłanie przedmiotu Umowy następuje w ciągu 2 dni roboczych,
a dla Zamówień złożonych z wielu Produktów; 2-5 dni roboczych. W przypadku
zakupu e-produktów, niezwłocznie nie później niż w ciągu 24 godzin od
uzyskaniu pozytywnej autoryzacji płatności lub uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy, Sprzedawca przesyła Kupującemu e-produkt na adres mailowy
podany przez Kupującego w formularzu Zamówienia. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia w
przypadku:- Podania przez Kupującego nieprawdziwych danych koniecznych do
realizacji Zamówienia, - Braku płatności za Zamówienie w terminie 14 dni od zawarcia
Umowy.
- Podania przez Kupującego nieprawdziwych danych koniecznych do
- Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień dotyczących e-produktów,
zakupione Produkty są wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem
sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do
wskazanego przez Kupującego w Zamówieniu miejsca wydania rzeczy. - Podczas składania zamówienia tworzone jest konto użytkownika. Login i hasło
do konta zostają przesłane na podany w zamówieniu adres e-mail. - Z poziomu konta użytkownika – pod adresem: momika.pl/moje-
konto/ – można zarządzać swoimi danymi, przeglądać zamówienia oraz pliki
do pobrania. - W celu usunięcia konta użytkownika, Kupujący wysyła maila na adres
kontakt@momika.pl. W mailu podaje nazwę konta (login), które chce usunąć.
Po odebraniu przez Sprzedawcę maila, konto użytkownika, wraz z wszystkimi
danymi, jest niezwłocznie usuwane.
§5 Zakup dostępu do Szkolenia
- 5.1. Zakup szkolenia jest możliwy 24 godziny na dobę. Ze względu na
personalizowanycharakter Platformy, nauka może zostać rozpoczęta
w dowolnym momencie. - 5.2 Zakup dostępu do Szkolenia odbywa się poprzez wybranie konkretnego
Szkolenia (poprzez kliknięcie w Szkolenie). Po kliknięciu w przycisk
„Dodaj do koszyka”. Użytkownik zostanie przeniesiony do formularza funkcjonującego
w obrębie Platformy, gdzie podaje dane niezbędne do realizacji zamówienia. - 5.3. Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie “Przejdź do płatności”
Użytkownik zostanie przeniesiony na stronę obsługiwaną przez zewnętrznego operatora
płatności, celem dokonania płatności za Szkolenie. - 5.4. Dokonanie płatności jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy Usługodawcą
a Użytkownikiem umowy w formie elektronicznej o świadczenie wybranej Usługi zgodnie
z opisem Usługi na platformie oraz postanowieniami Regulaminu. - 5.5. Dostęp do zakupionych Szkoleń aktywowany jest po dokonaniu płatności
(zawarciu Umowy). Dostęp do zakupionych szkoleń aktywowany jest po dokonaniu płatności
(zawarciu umowy). W przypadku szkoleń prowadzonych na żywo, szkolenie zostanie
zrealizowane stacjonarnie lub na platformie online w wyznaczonym terminie,
który został podany podczas zakupu. - 5.6. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja regulaminu Platformy,
z którym Użytkownik powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości
dotyczących Regulaminu, Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą.
§6 Płatność
- W Sklepie istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
- przelew on-line (PayU)
- płatność przelewem tradycyjnym na podstawie faktury z 14-dniowym
terminem płatności
- Cena podana przy każdym Produkcie jest ceną obowiązującą w trakcie
składania Zamówienia i jest wiążąca dla Kupującego i Sprzedawcy. Kupujący
jest zobowiązany zapłacić cenę końcową, będącą sumą ceny zakupu
Produktów powiększoną o koszty dostawy. Niewniesienie wpłaty w terminie, w
jakim Sprzedawca/Operator oczekuje na wpłatę oznacza rezygnację z zakupu
i anulowanie Zamówienia. - Kupujący może ponieść dodatkowe koszty zakupu wynikające np. z tytułu
prowizji bankowych, opłat na rzecz Operatorów lub innych ewentualnych opłat
wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu płatności.
§7 Reklamacja
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach
określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia). - Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli rzecz
sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). - Sprzedawca jest zobowiązany dostarczać rzeczy wolne od wad.
- Reklamację w sprawie Produktów można złożyć za pomocą:
- maila na adres: kontakt@momika.pl
- w formie pisemnej na adres: Koncept Gabriela Ryske, ul.
Przeworska 7/21, 04-382 Warszawa
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację
Kupującego (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail), opis
zgłaszanej wady oraz wskazanie proponowanego sposobu rozstrzygnięcia
reklamacji. - Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w
umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do
miejsca, w którym rzecz została wydana Kupującemu. - Sprzedawca zobowiązany jest rozpatrzyć i ustosunkować się do reklamacji w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia przez Konsumenta. W
przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest
zasadna. - W przypadku, gdy zdaniem Kupującego usługi świadczone drogą
elektroniczną na podstawie Regulaminu nie są realizowane przez Sklep lub są
realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, może on złożyć
reklamację. Reklamację w sprawie świadczenia usług drogą drogą
elektroniczną można złożyć w formie elektronicznej: na adres mailowy:
kontakt@momika.pl Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane
umożliwiające identyfikację Kupującego (imię i nazwisko, adres
korespondencyjny, adres e-mail) oraz opis zgłaszanego zastrzeżenia co do
świadczenia usług drogą elektroniczną. Sprzedawca zobowiązany jest
rozpatrzyć i ustosunkować się do reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych
od dnia jej złożenia przez Kupującego. - Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Kupującego w celu
rozpatrzenia reklamacji zgodnie z Polityką Prywatności. - Osoba fizyczna która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej – jeśli korzysta z uprawnień związanych z Rękojmią powinna
wraz z reklamacją przedstawić dane potwierdzające jej status zgodny z art.
38a ustawy o prawach konsumenta oraz złożyć oświadczenie, że zakupione
Produkty i zawarta Umowa są bezpośrednio związaną z jego działalnością
gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, na dowód czego
przedłoży odpis z CEIDG.
§8 Prawo do odstąpienia od umowy
- W terminie 14 dni od zawarcia Umowy, Konsument może odstąpić od niej bez
podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów
określonych w ust. 8 i ust. 10. - Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w
posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:- obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniej rzeczy, partii lub części, - polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas
oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno,
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć np. wysyłając wiadomość
mailową na adres kontakt@momika o następującej treści:- Ja [imię i nazwisko] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy: [nazwy materiałów
zakupionych w sklepie]. Nr mojego zamówienia to: [nr zamówienia].
Data złożenia zamówienia: [data zamówienia]. Adres mailowy
podany przy składaniu zamówienia: [adres mailowy]
- Ja [imię i nazwisko] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem. - Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. - Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy. - Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów. - Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później
niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem. - Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów. - Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; - w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; - w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu,
ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami; - w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których
cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli; - w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy; - w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; - o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
umowy o prenumeratę; - zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii,
usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub
okres świadczenia usługi; - o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło
się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
- Osoba fizyczna która zawarła umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, która korzysta z uprawnień związanych z prawem do
odstąpienia od umowy powinna wraz z oświadczeniem o odstąpieniu
przedstawić dane potwierdzające jej status zgodny z art. 38a ustawy o
prawach konsumenta oraz złożyć oświadczenie, że zakupione Produkty i
zawarta Umowa są bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
ale że nie posiadają one dla niej ta charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, na dowód czego przedłoży odpis z CEIDG.
§9 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych
osobowych
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych opisane zostały w
Polityce Prywatności dostępnej pod adresem momika.pl/polityka-prywatnosci-i-
cookies/
§10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do
tych procedur
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może:- zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o rozpoznanie sprawy przed polubownym sądem
konsumenckim, - zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a
Sprzedawcą, - skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw
Konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań
należy ochrona konsumentów.
- zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z
- Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów
znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl , w zakładce
„Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich” oraz pod następującym
adresem: http://polubowne.uokik.gov.pl/ . - Użytkownik będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z
unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem
internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
§11 Postanowienia Końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć
będą mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach
konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego. - Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, zostaje poddane
sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu
postępowania cywilnego. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego
Regulaminu. Zmiany nie mogą naruszać praw Kupującego wynikających z
Zamówień złożonych przed wprowadzeniem zmiany. Zmiany Regulaminu
będą komunikowane Kupującym na stronie internetowej
psychologiadziecka.org/regulamin-sklepu/ Zmiana Regulaminu wchodzi w
życie w terminie 14 dni od opublikowania w Sklepie. - Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy
interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z
bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.